Zarządzenie nr 24
Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego
z 25 kwietnia 2016 roku
w sprawie: organizacji kongresów, konferencji, sympozjów, zjazdów
oraz seminariów w Uniwersytecie Jagiellońskim
Na podstawie § 27 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Jagiellońskiego, w celu ujednolicenia zasad organizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim kongresów, konferencji, sympozjów, zjazdów oraz seminariów, zwanych dalej „wydarzeniami", zarządzam, co następuje:
§ 1
Sposoby organizacji wydarzenia
- Jednostka organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego realizująca wydarzenie może:
- zrealizować wydarzenie samodzielnie;
- zrealizować wydarzenie we współpracy z Sekcją Organizacji Konferencji Działu Promocji i Informacji, zwanej dalej „Sekcją";
- zrealizować wydarzenie we współpracy z podmiotem zewnętrznym (instytucja naukowa, kulturalna, rządowa, samorządowa itp.) zwanym dalej „współorganizatorem"; przypadek ten nie wyklucza również współpracy z Sekcją;
- zlecić realizację wydarzenia podmiotowi zewnętrznemu, którego przedmiotem działalności jest organizacja wydarzeń, w drodze zamówienia zgodnego z procedurami zakupu obowiązującymi na Uniwersytecie Jagiellońskim; sytuacja ta może mieć miejsce tylko w przypadku braku możliwości zorganizowania wydarzenia we współpracy z Sekcją.
- Organizatorem wydarzenia w rozumieniu niniejszego zarządzenia jest osoba, która koordynuje w imieniu jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego organizację wydarzenia.
- Jeżeli element programu wydarzenia ma charakter imprezy artystycznej, rozrywkowej lub sportowej, o których mowa w Procedurze dotyczącej zapewnienia bezpieczeństwa imprez organizowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim wprowadzonej zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego, organizator wydarzenia zobowiązany jest do zastosowania się do zapisów tej Procedury.
§ 2
Kosztorys wydarzenia
- Do każdego wydarzenia powinien być opracowany kosztorys zatwierdzony przez organizatora wydarzenia, kierownika jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego realizującej wydarzenie oraz dziekana wydziału i Kwestora UJ.
- Kosztorys należy złożyć niezwłocznie po podjęciu decyzji o organizacji wydarzenia, nie później jednak niż na 2 miesiące przed terminem jego realizacji.
- Wzór kosztorysu wydarzenia:
- organizowanego samodzielnie przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego (§ 1 ust. 1 pkt 1) lub we współpracy z podmiotami zewnętrznymi (§ 1 ust. 1 pkt 3) lub zleconego do realizacji podmiotowi zewnętrznemu (§ 1 ust. 1 pkt 4) określa załącznik nr 1;
- organizowanego we współpracy z Sekcją (§ 1 ust. 1 pkt 2) określa załącznik nr 2.
- Wzory formularzy, o których mowa w ust. 3, dostępne są na stronie http://www.uj.edu.pl/konferencje.
- Kosztorys wydarzenia organizowanego samodzielnie przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego (§ 1 ust. 1 pkt 1) lub we współpracy z podmiotami zewnętrznymi (§ 1 ust. 1 pkt 3) lub zleconego do realizacji podmiotowi zewnętrznemu (§ 1 ust. 1 pkt 4), zatwierdzony zgodnie z ust.1 niniejszego paragrafu, należy złożyć w wersji papierowej w Dziale Budżetowania, Kontrolingu i Analiz.
- W przypadku wydarzenia organizowanego przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z Sekcją (§ 1 ust. 1 pkt 2) należy sporządzić wstępną wersję kosztorysu i przesłać ją na adres e-mail: konferencje@uj.edu.pl w celu weryfikacji przez kierownika Sekcji. Zweryfikowaną wersję kosztorysu, zatwierdzoną zgodnie z ust. 1 niniejszego paragrafu, należy złożyć w wersji papierowej w Sekcji.
- Wraz z kosztorysem należy złożyć oświadczenie o charakterze wydarzenia, zaopiniowane przez Sekcję ds. Podatków. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 3.
§ 3
Organizacja wydarzenia przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego samodzielnie, we współpracy z podmiotem zewnętrznym lub zlecenie realizacji wydarzenia podmiotowi zewnętrznemu (§ 1 ust. 1 pkt 1, 3 i 4)
- Na wydarzenie organizowane samodzielnie przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego zakładane jest zlecenie w systemie SAP. Podstawą do założenia wyodrębnionego zlecenia oraz budżetu na organizację wydarzenia jest kosztorys zaakceptowany przez Kwestora UJ.
- Wpływów i wydatków z wydarzenia nie należy ujmować w planie wpływów i wydatków jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego na dany rok budżetowy.
- Wszelkie zmiany we wpływach i wydatkach powodujące spadek wpływów lub wzrost wydatków z tytułu wydarzenia wymagają przedstawienia aktualizacji kosztorysu do akceptacji Kwestora UJ.
- Po zakończeniu wydarzenia jednostka organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego w terminie miesiąca po miesiącu, w którym odbyło się wydarzenie, ma obowiązek złożyć w Dziale Budżetowania, Kontrolingu i Analiz oświadczenie o zakończeniu realizacji wydarzenia, którego wzór określa załącznik nr 4. Na podstawie złożonego oświadczenia Dział Budżetowania, Kontrolingu i Analiz zamyka zlecenie wyodrębnione dla organizacji wydarzenia.
- Wszelkie zmiany terminu rozliczenia należy zgłaszać w formie pisemnej do akceptacji Kwestora UJ wraz z uzasadnieniem.
- Ewentualne środki pozostałe z tytułu organizacji wydarzenia zostaną przekazane na MPK jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego organizującej wydarzenie, jako pozostałe wpływy.
- W przypadku realizacji wydarzenia we współpracy z podmiotem zewnętrznym (§ 1 ust. 1 pkt 3) konieczne jest podpisanie umowy o współpracy ze współorganizatorem (współorganizatorami). Umowa o współpracy powinna określać wzajemne prawa i obowiązki stron. Umowa powinna być zaparafowana przez radcę prawnego.
- W przypadku zlecenia realizacji wydarzenia podmiotowi zewnętrznemu (§ 1 ust. 1 pkt 4) konieczne jest podpisanie umowy określającej wzajemne prawa i obowiązki stron. Umowa powinna być zaparafowana przez radcę prawnego. Kosztorys wydarzenia sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 stanowi integralną część umowy.
- Pobieranie wpisowego, wystawianie faktur dla uczestników, przygotowanie dokumentów w przypadku zwrotu kosztów podróży dla zaproszonych gości, przygotowanie dokumentów związanych z zawarciem umów o dzieło i umów zlecenia z wykonawcami, przygotowanie innych niezbędnych do rozliczania dokumentów, zapewnia jednostka organizacyjna UJ realizująca wydarzenie.
§ 4
Organizacja wydarzenia przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z Sekcją Organizacji Konferencji (§ 1 ust. 1 pkt 2)
- Sekcja przyjmuje zlecenia na kompleksową organizację wydarzenia, w którym uczestniczy powyżej 60 osób. W przypadku pozostałych wydarzeń Sekcja oferuje profesjonalne doradztwo, a ewentualna kompleksowa ich organizacja uzależniona jest od rocznego harmonogramu pracy Sekcji.
- W porozumieniu z jednostką organizacyjną Uniwersytetu Jagiellońskiego Sekcja zapewnia koordynację poniższych prac:
- uzgadnianie kosztorysu wydarzenia;
- rezerwacja sal na obrady, rezerwacja miejsc hotelowych i koordynacja zakwaterowania;
- organizacja wyżywienia i uroczystych przyjęć;
- oprawa plastyczna;
- transport dla uczestników wydarzenia;
- tłumaczy symultanicznych oraz sprzęt do tłumaczenia symultanicznego;
- organizacja programu turystycznego (wycieczki, zwiedzanie miasta);
- przygotowanie materiałów konferencyjnych;
- rejestracja on-line uczestników przy pomocy specjalnego systemu do rejestracji uczestników;
- obsługa administracyjna i finansowa: pobieranie wpisowego (także płatności kartą kredytową), wystawianie faktur dla uczestników, zwroty kosztów podróży dla zaproszonych gości, przygotowanie umów o dzieło i umów zlecenia z wykonawcami, rozliczanie kosztów całości wydarzenia itp.
- Wpływów i wydatków z wydarzenia nie należy ujmować w planie wpływów i wydatków jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego na dany rok budżetowy.
- Wszelkie zmiany we wpływach i wydatkach powodujące spadek wpływów lub wzrost wydatków z tytułu wydarzenia wymagają przedstawienia aktualizacji kosztorysu do akceptacji Kwestora UJ.
- W przypadku realizacji wydarzenia we współpracy z podmiotem zewnętrznym (§ 1 ust. 1 pkt 3) konieczne jest podpisanie ze współorganizatorem (współorganizatorami) umowy o współpracy określającej prawa i obowiązki każdej ze stron. Umowa powinna być zaparafowana przez radcę prawnego.
§ 5
Wniosek o Patronat Honorowy Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego lub udział Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Komitecie Honorowym
- Jednostka organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego, bez względu na formę organizacji wydarzenia, uprawniona jest do wystąpienia z wnioskiem o objęcie wydarzenia Patronatem Honorowym Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego lub o udział Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Komitecie Honorowym.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1, należy złożyć poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej www.uj.edu.pl/patronaty lub dostarczenie formularza do Sekcji Promocji Działu Promocji i Informacji nie później niż na 4 tygodnie przed planowaną datą realizacji wydarzenia. Wzór wniosku określa załącznik nr 5.
- Objęcie wydarzenia Patronatem Honorowym Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego lub udział Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Komitecie Honorowym nie oznacza finasowania lub współfinansowania wydarzenia, bezpłatnego udostępnienia pomieszczeń, bezpłatnego udostępnienia materiałów promocyjnych oraz zaangażowania merytorycznego pracowników niebędących pracownikami jednostki organizującej wydarzenie.
§ 6
Materiały promocyjne
- Jednostka organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego, bez względu na formę organizacji wydarzenia, uprawniona jest do otrzymania odpłatnie materiałów konferencyjnych i promocyjnych.
- Na stronie internetowej http://www.promocja.uj.edu.pl znajdują się informacje o dostępnych materiałach promocyjnych zawierających znaki towarowe (logo) Uniwersytetu Jagiellońskiego wraz z cennikiem i formularzem zamówienia.
§ 7
Obowiązujące przepisy prawne
Do organizacji wydarzeń będących przedmiotem niniejszego zarządzenia przez podmioty, o których mowa w § 1, mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy Prawo zamówień publicznych,
- a w przypadku, o którym mowa w § 1 ust. 3, również przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
- i zarządzenie Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego wprowadzające procedurę dotyczącą zapewnienia bezpieczeństwa imprez organizowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim,
- a także zarządzenia Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w sprawie: wysokości opłat za korzystanie z pomieszczeń i powierzchni Uniwersytetu Jagiellońskiego,
- w sprawie udostępniania podmiotom zewnętrznym znaków towarowych Uniwersytetu Jagiellońskiego,
- w sprawie Systemu Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego,
- w sprawie Instrukcji obiegu dokumentów finansowo-księgowych Uniwersytetu Jagiellońskiego (z wyłączeniem Collegium Medicum).